Cases

Interne vlogs voor de interne communicatie

Sportbedrijf Arnhem

De onderstaande opdracht is verlengd om meerdere interne vlogs te maken voor Sportbedrijf Arnhem. Als een organisatie groeit, uit verschillende afdelingen bestaat en op verschillende locaties werkt, hoe zorg je er dan voor dat collega’s op de hoogte blijven van elkaars werk?

Intern communiceren! Goed intern communiceren zorgt voor meer verbondenheid en betrokkenheid binnen de organisatie.

Maar, hoe dan? Door middel van interne vlogs! Zo worden collega’s op een laagdrempelige manier van elkaars werk op de hoogte gebracht én ben je op een persoonlijke manier aan het communiceren.

We maken daarom zakelijke vlogs om intern te verspreiden binnen Sportbedrijf Arnhem. In elke vlog ga ik “een dag op pad met…” collega’s van een andere afdeling.

Hier zie je één van de interne vlogs uit de vlogserie.

Interne vlogs voor de interne communicatie

Sportbedrijf Arnhem

In eerste instantie hebben we voor Sportbedrijf Arnhem twee zakelijke vlogs gemaakt van een interne bijeenkomst. Een aantal collega’s van verschillende afdelingen kwam bij elkaar om een dag te sparren over de thema’s duurzaamheid, diversiteit en inclusie. In de ochtend stonden de thema’s duurzaamheid en inclusie centraal (interne vlog 1) en de middag stond in het teken van diversiteit en inclusie (interne vlog 2). De zakelijke vlogs werden intern verspreid. Zo zijn alle collega’s op de hoogte gebracht van deze bijeenkomst, ben je intern op een persoonlijke manier aan het communiceren en worden alle collega’s betrokken bij het meedenken over deze thema’s.

Na deze twee interne vlogs is de opdracht verlengd om meerdere interne vlogs te maken binnen Sportbedrijf Arnhem (zie bovenstaande case).

Eventvlog

Gemeente Nijmegen (unieke aftermovie)

Voor de gemeente Nijmegen heb ik een eventvlog gemaakt tijdens de Grote netwerk- en inspiratiebijeenkomst rondom de Economische Visie. Op dit event stond het thema “impact maken” centraal en werden de Nijmeegse Impactawards uitgereikt. In de vlog zitten drie interviews verwerkt en de vlog sluit ik af met een call to action.

Zakelijke vlog

Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen

Tijdens de terugkomdag voor de mkb-ondernemers die hebben deelgenomen aan het programma ‘Toekomstgericht Ondernemen’ hebben we een zakelijke vlog gemaakt. We hebben in beeld gebracht wat het programma inhoudt, hoe de ondernemers het programma hebben ervaren en wat het programma de ondernemers heeft opgeleverd. De video werd verspreid onder potentiële deelnemers. In de vlog zitten drie interviews verwerkt en de vlog sluit ik af met een call to action.

Eventvlog

Move to Match (unieke aftermovie)

Tijdens het eenjarig jubileum van Move to Match heb ik een vlog gemaakt. Een samenwerkingsverband tussen ROC Nijmegen en Rijn IJssel, gericht op Leven Lang Ontwikkelen. Op dit event werd samen met de genodigden ingezoomd op het vraagstuk “hoe kunnen werkgevers, instellingen en onderwijs samen optrekken om ervoor te zorgen dat medewerkers goed blijven matchen met de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt?” In de vlog zitten drie interviews verwerkt en de vlog sluit ik af met een call to action.

Eventvlog

Ronald McDonald Huis Nijmegen (unieke aftermovie)

Tijdens een evenement van de Business Breakfastclub Ronald McDonald Huis Nijmegen heb ik gevlogd om een ervaring/sfeerimpressie van het evenement te laten zien. Op het evenement heb ik de General Manager van het Ronald McDonald Huis Nijmegen, de ambassadeur van het Ronald McDonald Huis Nijmegen en een aantal leden van de Business Breakfastclub geïnterviewd om een beeld van de Business Breakfastclub Ronald McDonald Huis Nijmegen te schetsen voor niet-leden. De vlog sluit ik af met een call to action waarin ik mensen oproep om lid te worden van de Business Breakfastclub Ronald McDonald Huis Nijmegen.

Serie bedrijfsvlogs

Garage Schel

Voor Garage Schel heb ik een serie bedrijfsvlogs gemaakt. Daarin krijg je een kijkje achter de schermen bij dit familiebedrijf te zien en kun je zien waarvoor je allemaal bij Garage Schel terecht kunt. Door regelmatig een kijkje achter de schermen bij jouw bedrijf te laten zien, vergroot jij de betrokkenheid met jouw doelgroep én vergroot jij de zichtbaarheid van jouw bedrijf.

Garage Schel had vóór de bedrijfsvlogserie nog geen YouTube kanaal.
De bedrijfsvlogs zijn tussen de 1:45-3:14 minuten en na het posten van 8 vlogs al 78+ uur bekeken.
91,9% van de kijkers is niet geabonneerd op hun YouTube kanaal. De bedrijfsvlogs bereiken dus grotendeels niet-abonnees.
Offline krijgen de medewerkers van Garage Schel veel positieve reacties op de bedrijfsvlogs.

Serie bedrijfsvlogs

Schel Bedrijfswagens

Voor Schel Bedrijfswagens heb ik een serie bedrijfsvlogs gemaakt. Daarin krijg je te zien wie er achter Schel Bedrijfswagens zitten en waarvoor je bij Schel Bedrijfswagens terecht kunt.

Schel Bedrijfswagens had vóór de bedrijfsvlogserie nog geen YouTube kanaal.
Met de zoekwoorden ‘bedrijfswagen’ of ‘bedrijfswagens’ wordt hun Youtube kanaal/videocontent bovenaan in YouTube gevonden.
De bedrijfsvlogs worden door heel Nederland bekeken.
93,5% van de kijkers is niet geabonneerd op hun YouTube kanaal. De bedrijfsvlogs bereiken dus grotendeels niet-abonnees.